Home » » Pesawat Airbus Terhempas Di Perancis!!!

Pesawat Airbus Terhempas Di Perancis!!!

Written By berita gempak terkini on Tuesday 24 March 2015 | 08:04



-Terkini pesawat airbus320 germanwings terhempas di selatan perancis di laporkan reuters hari ini 24 mac 2015 jam 7 malam.

A320 Menurut sumber,iaitu polis perancis pesawat tersebut telah dikendalikan oleh germanwings iaitu anak syarikat penerbangan kepada lufthansa.

Pesawat airbus tersebut telah membawa penumpang sebanyak 144 orang serta 6 anak kapal terhempas semasa dalam penerbangan antara barcelona ke dusseldorf jernam.

Pesawat terbabit dikatakan telah membuat panggilan kecemasan pada jam 10.47 pagi waktu tempatan dan lokasi terkhir pesawat itu dikesan semasa berada di pergunungan alps.

Perdana menteri perancis memberi kenyataan bahawa kemungkinan menemui mangsa yang terselamat amat tipis.beliau berkata lagi berita insiden pesawat airbus itu masih samar-samar namun masih bimbang menganai keselamatan para penumpang pesawat tersebut.

Dalam masa itu pihak airbus dan Germanwings menyatakan bahawa pihak mereka memerlukan masa untuk mengumpulkan maklumat seterusnya mengesahkan kejadian tersebut untuk mengeluarkan kenyataan rasmi secepat mungkin.


Sumber: eberita.my
Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Berita Gempak Terkini - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger